FAQs

Wat je misschien wel weten wilt:

Wie maakt de producten die jullie verkopen?

Alle producten worden vervaardigd in door met “Wood it is” samenwerkende bedrijven.  Wij hebben geen eigen werkplaats. Wij werken derhalve alleen samen met kleine fabrieken of werkplaatsen  waar grondstoffen worden geleverd en worden omgevormd in prachtige, tijdloze, handgemaakte mode / woon-accessoires of meubels. Wel hebben wij in veel gevallen rechtstreeks invloed en zeggenschap op de ontwerpen.
Alle partners waarmee wij samenwerken hebben het productieproces in Europa.

Is het hout dat jullie gebruiken wel ecologisch?

Al het ruwe hout dat gebruikt wordt is afkomstig uit FSC (Forest Stewardship Council) goedgekeurde bossen. De bomen die in de bossen worden gekapt creëren plaats voor nieuwe aanplant, zodat het natuurlijke evenwicht voor de dieren en planten behouden blijf. En zij er zo min mogelijk hinder van ondervinden.

Zijn Plantwear houten horloges waterdicht?

Onze horloges zijn bestand tegen spatwater. Dit betekent dat je ze niet onder water kunt houden en het is beter te voorkomen dat het horloge wordt blootgesteld aan zware regenval. Spatten gegenereerd door het wassen van je handen etc. zal geen problemen veroorzaken.

Kan ik mijn horlogeband vervangen?

Wij kunnen u voorzien van allerlei banden voor uw houten horloge. (m.u.v. de Urban, Sierra en Glamour serie)
Spoedig zijn er diverse gerecycled nylon banden via de site verkrijgbaar.

 

 

Kan ik de band van mijn houten horloge in lengte aanpassen?

Elk horloge met een houten armband wordt geleverd met een aanpassing kit. Het behoeft minimale handmatige vaardigheden om de lengte te veranderen. Als het niet comfortabel voelt dit zelf te doen, neem uw horloge en de kit naar uw lokale horloge winkel / horlogemaker. Benodigd gereedschap: kleine hamer, een tang.

 

Hoe maak ik mijn Plantwear houten horloge schoon?

U kunt uw houten horloge te reinigen met een vochtige doek en leidingwater. Zorg ervoor dat u het horloge vocht afveegt met een droge doek na afloop.

 

Is het mogelijk om de batterij te vervangen van mijn horloge?

Ja, u kunt de batterijen eenvoudig vervangen. Alles wat je nodig hebt is een kleine schroevendraaier om schroefjes los te draaien van de achterplaat. Als je je niet comfortabel voelt bij het zelf uitvoeren van een batterij vervangen, breng het dan naar uw lokale horloge winkel / horlogemaker.

Kunnen jullie mijn batterij vervangen/ service en onderhoud plegen aan mijn horloge?

Natuurlijk kunnen we dat! Neem dan contact met ons op voor een offerte op info@wooditis.nl

Hoe onderhoud ik mijn schaapsvacht?

Onderhoud:

 

Kam en stofzuig regelmatig om het wol “wollig”, zacht en netjes te houden.

 

 

Gekleurd wol:

Leg de geverfde huiden niet in de volle zon, de kleuren kunnen hierdoor vervagen.

De geverfde huiden zouden kunnen afgeven.

Wasvoorschrift: dry clean only.

 

 

 

Short Wool:

De huiden met kort wol kunnen op de hand gewassen worden of in de machine bij een temperatuur van maximaal 30 graden. Gebruik hiervoor een speciaal “wol was middel” en het speciale wol programma op uw was machine, niet centrifugeren.

 

Rek de huid enige malen uit tijdens het drogen, de huid zou iets kunnen krimpen.

Laat de huid drogen, niet in de volle zon of rechtstreeks op een warmte bron.

 

 

Long wool:

Kleine vlekjes en kleine verontreinigingen kunt u met een vochtige doek voorzichtig verwijderen.

U kunt hiervoor ook een speciaal vloeibaar wol reinigingsmiddel gebruiken.

Mix dit middel met water en gebruik het alleen op de verontreinigde plek. Niet teveel water.

Laat de huis drogen, niet in de volle zon of rechtstreeks op een warmte bron.

Kam de vacht na een paar uur gedroogd te hebben met een huisdier kam om het wol los te maken.

Verzend informatie

Welke verzendmethoden zijn er?

Er zijn twee verzend methoden beschikbaar:  de “standaard” (bezorging na verzenden binnen 3 dagen) en “de volgende dag”.

Nederland standaard € 6,50   Volgende dag € 8,95

Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakketje krijg?

De levertijd hangt af van de verzend methode die u kiest. Voor standaard verzending ongeveer  2 à 3 werkdagen. De volgende dag levering, zal binnen 24 uur geleverd worden. Hou er wel rekening mee dat de bestelling betaald is voor 14.00uur.

Alle bestelling worden verwerkt binnen 24.  Dit geldt niet voor bestellingen in het weekend en op nationale feestdagen. 

In geval van calamiteiten, kan het zijn dat wij op de site aangeven dat de verwachte levertijden niet haalbaar zijn. Dit zullen wij duidelijk communiceren. Onder calamiteiten verstaan wij o.. het niet voorradig hebben van bepaalde modellen. Daar onze producten pure handwerkproducten zijn, kan net gebeuren dat er nieuwe producten vervaardigd moeten worden, dit kost tijd. U kunt wel uitkijken naar een speciaal voor u vervaardigd product.

De maximale levertijd zal dan 10 werkdagen zijn.

Verzenden jullie internationaal?

Internationaal versturen is ook mogelijk, hoewel er voor sommige landen een beperking is. Neem in het geval van internationaal verzenden even contact met ons op. We bekijken dan wat de beste manier is om het naar het betreffende land te sturen en de daarbij behorende kosten.

Is een handtekening nodig?

Alle bestellingen worden verzonden via een dienst waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst.

Betaal informatie

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Betalingen in Nederland worden verwerkt door Sisow. U kunt betalen via uw bank (ideal) / bank contact, rechtstreekse overmaking op onze rekening of Paypal account.

Als er een betaling wordt gedaan, ontvangen wij binnen enkele minuten de bevestiging hiervan, behalve als u gebruik maakt van de bankoverschrijving.

Let wel: Uw bestelling wordt verzonden op het moment dat wij de melding hebben dat de betaling bij ons binnen is, bij een bankoverschrijving kan dit een dag later zijn.

Ook bieden wij After Pay;

Betalen doe je dan achteraf, nadat je de bestelling veilig ontvangen hebt. Dan weet je zeker of het product bevalt. Zo beschermen wij jou als consument, dat is wel zo prettig.

Zodra de bestelling geleverd is, ontvang je een betaaloverzicht in je app of per e-mail. Deze kan je direct via de app/de betaalknop in de e-mail of binnen 14 dagen voldoen. Dat is zorgeloos online winkelen zonder verplicht account.

De app is te downloaden voor Android en Apple via de verschillende app stores.

Is kopen online veilig?

Betalingen via Sisow zijn beschermd via een SSL-certificaat en al uw betalingsgegevens worden versleuteld. Wood it is ontvangt van uw bank / creditcard maatschappij geen inhoudelijke informatie over uw rekening etc.

Aankoop

Hoe doe ik een aankoop?

Om een bestelling te plaatsen, voeg de producten die u wenst toe aan uw winkelwagen. Na controle van de inhoud van uw winkelwagen gaat u naar de kassa. Voer al uw factuurgegevens en de verzenddetails in (indien deze verschillen van het factuuradres), kies de door u gewenste betalingsmethode. U wordt dan doorgestuurd naar een beveiligde betaling gateway om uw bestelling af te ronden en de betaling te verrichten. De opdrachtbevestiging wordt verzonden naar uw e-mail adres zodra de betaling is ontvangen (dit kan een paar minuten duren).

Heb ik een account nodig om een aankoop te doen?

U heeft geen account nodig om een bestelling te plaatsen. Zonder een account bent u alleen niet in staat om uw bestelling te volgen met behulp van onze website (u krijg wel een e-mailnotificatie ongeacht de registratie van uw account). Registratie is gewenst. Hierdoor geeft u ons de mogelijkheid u informatie toe te sturen over nieuwe producten en kortingsacties.

Met wie moet ik contact opnemen als ik vragen heb?

Als u vragen heeft over uw bestelling / producten etc, dan kunt u contact met ons opnemen via e-mail op info@wooditis.nl

Hoe kan ik mijn bestelling volgen

U ontvangt een e-mail notificatie bij elke stap van uw bestelling. Als u uw bestelling wilt volgen, dan kunt u gebruik maken van deTRACKINGPAGE, voer daar uw e-mailadres en ordernummer in.

Hoe kan ik mijn aankoop wijzigen

U kunt uw bestelling annuleren of wijzigingen voordat het wordt verscheept. Als u beseft dat u een fout hebt gemaakt, neem dan meteen contact met ons op. Stuur een e-mail naar  info@wooditis.nl

Wat is de order verwerkingstijd?

Alle bestellingen worden in principe verzonden binnen 24 uur nadat de volledige betaling is ontvangen. De 24 uur verwerkingstijd kan afwijken in het weekend en op feestdagen.

Mocht er een omstandigheid zijn waardoor wij deze verwerkingstijd niet redden, dan nemen wij contact met u op.

Garantie en retour

Zit er garantie op de producten?

Vind alle informatie over de garantiebepalingen HIER

Hoe maak ik aanspraak op de garantie?

Vind alle informatie over de garantiebepalingen HIER

Wat is het retour adres?

Ons retour adres is:

Strijkmolen 39

1733PE Nieuwe Niedorp

Nederland

Kan ik mijn product retourneren?

Elke bestelde product van www.wooditis.nl kan worden geretourneerd binnen 30 dagen (vanaf de datum van ontvangst). U kunt verzoeken om vervanging van uw product of een terugbetaling.  Geretourneerde producten moeten ongebruikt worden geretourneerd en in de originele verpakking.

Moet ik een speciaal formulier invullen?

Wilt u een van onze producten retour sturen, dan hoeft u geen formulier in te vullen.
Stuur ons alleen een email met de aankondiging van het retourneren en de reden waarom.
De reden voor het retourneren is voor ons van groot belang, daar wij onze diensten en producten blijven optimaliseren, hiervoor hebben wij uw feedback nodig.

Hoe stuur ik iets terug?

Wij verzoeken u het retourneren via de e-mail kenbaar te maken, u kunt ons mailen naar: info@wooditis.nl 

Zorg ervoor dat u een traceerbare service gebruikt.

De kosten voor het retourneren komen nimmer voor onze rekening.

Het retour adres is:

Wood it is
o.v.v.: retour
Strijkmolen 39
1733PE  Nieuwe Niedorp

Aanvullende informatie

Materialen

Voor al onze producten waarhout in is verwerkt  is dit hout afkomstig van uit verantwoorde kap en verwerving.
Naast houten producten voeren wij ook producten van wol, met of zonder ondersteunend materiaal.
De Harris Tweed producten zijn veelal gemaakt van Tweed uit Schotland en leer of PU leer.

PU leer, wat is het eigenlijk?

PU-leer valt onder splitleer, het heeft een polyurethaan coating om het er uit te laten zien als een nerfleder. Meestal heeft PU-leer een glazend oppervlak en een antiek uiterlijk. PU-leer wordt voor meubelleer gebruikt.

In de meubel winkels wordt het onder meer als “Bycast leer”, “PU-leer”, “polyurethaan gecoat leer” of (ten onrechte) als pull-up leer verkocht. (Pull-up leer verwijst naar een soort van vetleer.

Er wordt ook kunstleer verkocht dat er hetzelfde uitziet als PU-leer. Ook dit kunstleer heeft een oppervlak van 100% Polyurethaan.

Het voordeel van PU-leer is de prijs. Splitleer is goedkoop, maar in de regel niet bijzonder duurzaam. En vaak zie je al na enkele jaren beschadigingen. Daar komt nog bij dat het niet goed ventileert. Door de sterke coating is het leer “kouder” en blijft het meer aan de huid plakken dan niet gecoat leer.

Meestal wordt de term PU-leer niet voldoende verklaard. In de meubelindustrie wordt er vaak niet op gewezen dat dit type leer een splitleer is en niet een nerfleer. Dit is echter wel verplicht en kan in de garantieperiode worden genoemd als reden voor een klacht. Er is PU-leer waarvan de dikte van het plastic folie dikker is dan 0.15 mm. In dit geval moet dit leer worden gedefinieerd als “bekleed splitleer” of als “bekleed leer” met de toevoeging splitleer. Voor leken is het controleren van de laagdikte nauwelijks mogelijk.

Staat uw vraag er niet tussen? neem dan contact met ons op.
info@wooditis.nl
of
+31(0)6-53875621